elixruuth59

Alla inlägg under maj 2012

Av Elix Ruuth - 29 maj 2012 21:02

Hej! I helgen var det tävlig på hemmabanan! Det var en hård kamp alla 4 heaten mellan mig och Axel Fro(o)m. första heatet på lördagen vann jag trots en tipp just innan mål. Andra heatet jag tog starten men sen körde min kommpis Axel om mig, vi läg nära varandra men Axel kom först i mål. Efter heatet visade det sig att Axel blivit diskvalifiserad efter och ha hoppat mot gulflagg. Första heatet på söndagen tog jag starten ledde ända tills några kurvor innan mål då gick jag omkull och Axel som låg just bakom mig han inte bromsa och körde på mig. Han var uppe före mig och vann det heatet. andra heatet jag var tvåa in i första böj sen så tippade jag på första varvet. Jag hade 10 sek. fram till Axel som ledde heatet. Men då tog jag i allt vad jag kunde och efter 2 eller 3 varv hade jag komtakt med honom hoppade jämsides över målplatån. Då fick Axel det bästa spåret på innern, jag vägrade ge mig sen in i kurvan låg vi jämsides och Axel drev ut så vi krokade ihop och föll båda två. Denna gång var jag först uppe och behöll ledningen in i mål. jag vann totalen båda dagarna och blev dessutom intervjuad av VK.

 

Lördag - 3:a Elias Hellgren Piteå, 2:a Rickard Andersson Piteå, 1:a Elix Ruuth.


 

Söndag morgon - peppad inför dagens första heat!


I går, måndag, åkte jag och pappa och tränade. Målet var att kunna hoppa över det näst störststa hoppet på hela banan, 24 meters platån. Och det GICK på tredja försöket slet jag mig över!!! Full gas på 5:an då tar man sig faktist över en 24 meter lång platå med en 65 kubikare!!!


Av Elix Ruuth - 20 maj 2012 19:28

Hej! Hemma efter en superbra tävlingshelg i Boden!

  • Lördag morgon; Vaknade 05.00 pirrig som f..n på ren svenska! Gick ut på träning hade bästa varvtid, kändes riktigt bra! heat 1; Tog starten, men var hårt jagad av Ma10as Johansen från Norge vi två drog ifrån dom övriga. Mitt i heatet gick Ma10as omkull och jag kunde hyfsat ohotat gå i mål som etta i det heatet. Heat 2; Jag fick en hyfsad start var typ 2,3 ut ur första böjen, Rickard andersson och Carl Erikson var före mig typ ett helt varv. I mitten av första varvet körde jag om Rickard, sen ibörjan på andra varvet körde jag om Carl och gick upp i ledning. Det gick väldigt bra och jag drog ifrån övriga, men på sista varvet när jag skulle seafa lite lyckades jag tippa när det var någon som hade ramlat just före mig, men jag var fort uppe och rullade i mål som etta i det heatet.                                                                                           Total seger lördag.                                                                                                                            Elix Ruuth #59 :))
  • Söndag morgon; vaknade vid halv sju. Gick ut på träning och jag vet inte vilken varvtid jag hade men tror att jag var snabbast. Heat 1; Det var "IKKE" så merkvärdigt heat, jag tog starten och ledde ända in i mål. Heat 2; Jag var 2 ut ur första böjen. Carl Eriksson tog starten och han ledde i ca 1/2 varv sen körde jag om han och gick upp i ledning. Efter några varv ramlade Carl och jag kunde vinna heatet.                                                        Total seger söndag.                                                                                                                          Elix Ruuth #59 :))                                                                                                                                                                                                            Jag känner mig grymt nöjd efter att ha vunnit 4 av 4 heat i helgen.                                                                   Här har ni några bilder från helgen.                                                                    Jag och ma10as. Jag åt höger Ma10as åt vänster.   Ma10as, jag och Rickard.   Pallen jag längst upp.  Jag och Ma10as.                                                                                                                       Från vänster: Rickard Andersson, Carl Eriksson, Elias Nyman, Mats Berg, Elix Ruuth och Kalle Österberg.
Av Elix Ruuth - 17 maj 2012 21:04

Hej, nu har vi kommit hem från Boden eller först åkte vi till Piteå och tränade det gick superbra det var ganska många 65 or där som t e x Lukas W, Elias H, Nicklas L, Mika L och Arons lillebror. Det var också några 85 or där som t e x, Fanny W, Aron H, Wilhelm G, osv...

På söndag tränade vi i Boden det blev träning på starter + ett varv, det gick bra var som sämst 4 i mål av alla 85 och 65 or det var bara 85 or som kom före mig! Kändes jättebra!


Här är lite bilder från "pite"

  

Här sitter jag och Wille Grankvist och käkar (Wille grymt trevlig kille).

Jag innan andra/tredje passet. :-) 


Nu i helgen går första deltävlingen i Nordcupen. Det är i Boden och vi åker dit i morgon eftermiddag. Det känns både kul och lite pirrigt.



Av Elix Ruuth - 11 maj 2012 21:58

Åker till Boden imorgon för att träna till nästa helgs nordcupstävling, trodde att min norske kompis Ma10as Johansen från Alta skulle komma men dom ligger i sängen och är sjuka. Trist :-(. Hoppas det finns några andra körglada 65cc kompisar som man kan kampas lite med.

Förhoppningsvis ses vi nästa vecka Ma10as!

Bloggar mer när jag kommer hem från Boden.

Herrå! ;-)

Av Elix Ruuth - 8 maj 2012 21:03

Hej har just kommit hem från Bussjö. Det gick väl sådär... det var super tränare och allting, men... vet inte vad det var idag, det gick bara kantigt tog mål hop pet två gånger, men det är klart att man har såna dagar ibland.

Vi tränade ställning på hojen, utifrån och in i kurvor, följa john, fart träning igenom raka/kurva.:-)


Hejdå

puss!

:-)

Av Elix Ruuth - 6 maj 2012 16:08

Hej har just kommit hem från "ler-bussjö" efter att ha kört 2 pass, skulle igentligen köra alla 3 pass. Men... min kompis Axels storebror sköt ner mig med survatten, och så klart hade jag inte med några extra kläder just då.:-/


Hej då!:)

PUss

Av Elix Ruuth - 5 maj 2012 21:15

Men SHIT vaknade imorse hade tagit på mig understället för att fara och köra, då när jag kollade ut genom förstret var det snölager över hela "Ume".


PS. Nya istiden

herrå! :)

Av Elix Ruuth - 2 maj 2012 20:34

Här har ni några bilder från den näääästan nya hojen. :-)

 

fin fin! :-)

finfint!

Hej då, puss!

Presentation


Elix Ruuth nr 59.
Här bloggar jag om mitt stora intresse MOTOCROSS och om annat som händer i skolan och på fritiden.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards