elixruuth59

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Crash i Boden

Av Elix Ruuth - 19 september 2012 20:22

Hej! Nu var det tag sen jag skrev. Förra helgen var det näst sista tävlingen för säsongen. Vi åkte till Boden och jag var riktigt laddad. På träningen hade jag snabbaste varvtid och det kändes bra. Sen på kvalet tog jag starten och hade ledning i tre varv då jag fick ett kast och Ma10as Johansen som låg tvåa lyckades ta sig om. Vi höll ett bra tempo men tyvärr fick jag ett kast till nästa varv i samma kurva. Ma10as fick en liten lucka och jag jagade och tog in mycket. När det var 3 varv kvar tänkte jag att nu är det bäst att hoppa 25 metersplatån om  jag ska ha en chans att vinna kvalet. Då hände det som inte får hända. Fullgas mot hoppet, jag tryckte allt jag hade med bena och fick ett riktig flygfärd. Jag landade ca 10 meter efter landningen på platten!!!!!!!!!!!!!!! Jag hann tänka en hel del innan jag landade. Ska jag hoppa av cykeln eller sitta kvar och invänta den smärtsamma landningen (nära döden upplevelse). Beslutet blev att hålla kvar i styret och blunda. Framgaffeln böjde sig och bakfälgen blev oval och ekrarna försvann någonstans i skogen. Jag tappade andan, hakan sprack, handlederna var riktigt ömma och ryggen fick en rejäl kompression. Det ble en färd till akuten för att checka igenom och röntga så att det inte fanns några andra skador, men det hade gått bra trots allt.

Tror jag lyckats med att slå rekord i längdhopp med en 65:a (ca 35 meter) .

En krokig framgaffel:

 


En crashad bakfälg:

 


På söndag vaknade jag med ont i hela kroppen. Vi hade bestämt att jag skulle köra träningen åtminstone. Jag hade riktigt ont när jag kom in efter träningen, men bestämde mig sedan för att köra kvalet i alla fall. Jag körde lungt igenom loppet och blev tvåa. I A-finalen körde jag in på en tredje plats, men med tanke på hur ont jag hade efter lördagens crash så kändes det nästan som en första placering.


Innan vi lämnade Boden köpte vi en till 65:a. Det kommer att behövas två hojar till nästa säsong då jag ska satsa på en top 5 placering i SM. Nu har vi dekalat om båda hojarna så det ser riktigt proffsigt ut, eller vad tycks? 

Team Fifty Nine racing...

 



I dag har det pågått mekning och packning av husbilen. Vi åker nämligen till Borås i morgon eftermiddag. Det ska bli riktigt spännande och jag hoppas ni alla hejar på mig och håller tummarna att inget går sönder, att det inte blir några vurpor och att jag kvalar in i söndagens finaler. Laddar gärnet och längtar....... 

/Elix


 
 
Ingen bild

Farmoe

19 september 2012 22:04

Håller tummarna att allt går bra i Borås! Så kul med nya crossen! Tur att du inte skadade dej mer! Kör lugnt och lycka till! Kram

Elix Ruuth

19 september 2012 23:02

Tack, kanske inte lugnt men fort och säkert

 
Ingen bild

Maria Larsson

20 september 2012 08:05

Stort lycka till i Borås! Vilken tur att du inte skadade dig ordentligt i vurpan, vi läste mammas facebook och höll andan i Krokom innan vi fick höra att allt var ok. Det är ju inte så man vill att säsongen ska avslutas.

Elix Ruuth

20 september 2012 10:11

Tackar, jag ska ta i allt jag kan!

 
Ingen bild

Åskådare

20 september 2012 09:00

Kanske dax att lugna ner sig lite, lära sig köra lite mer behärskat.....

Elix Ruuth

20 september 2012 17:25

Jag kör behärskat om du inte tror det pluss att jag inte var stressad!!!! PS jag är en av sveriges bästa 65 or så jag kör behärskat!!!!

 
Ingen bild

Åskådare

20 september 2012 09:01

Kanske dax att lugna ner sig lite, lära sig köra mer behärskat....

Elix Ruuth

20 september 2012 10:10

Jag tycker att jag kört hyfsat behärskat i år och speciellt i Nordcupen. Fast man behöver ju inte vinna kvalen, man kan ju spara sig till finalen.....

 
Ingen bild

kusin tove

20 september 2012 09:48

Kör hårt nu Elix, du är bäst! Lycka till! kram

Elix Ruuth

20 september 2012 10:07

Tack Tove, jag ska göra mitt bästa

 
Ingen bild

Fam. #98

21 september 2012 13:09

Ja, du gjorde det verkligen bra som kom upp på crossaren på söndagen, och sen kom i mål på så bra placering!! Det visar verkligen hur duktig du är!! :)
Vi håller tummarna för dig i helgen!
LYCKA TILL önskar Elias, Lovisa, Jörgen och Therese.

P.s Vad snygg crossaren blev :) :)

Elix Ruuth

7 oktober 2012 11:21

tack, ni är så gulliga. :)

 
Ingen bild

Liam Fareby

21 september 2012 21:36

Lycka till i Borås hoppas du vinner!

Elix Ruuth

7 oktober 2012 11:24

Haha, tack.

 
Ingen bild

#98 Hellgren

22 september 2012 10:49

Stort lycka till från oss!!
Och vilken kämpainsats i Boden efter den kraschen.
Vi håller tummarna för dig och Elias gamla cross ;-)

Elix Ruuth

7 oktober 2012 11:23

Tack

 
Ingen bild

Åskådare

25 september 2012 15:24

Inget info från Borås, hur gick det där då?

Elix Ruuth

7 oktober 2012 11:23

kommer inlägg strax.

 
Ingen bild

Borås?

26 september 2012 09:05

Hur gick det på SM?

Elix Ruuth

7 oktober 2012 11:22

kommer ett inlägg snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elix Ruuth - 22 maj 2013 17:19

Hej! Jag vet jag har varit väldigt dålig på att uppdatera!! Men iallafall. imorgon (Torsdag) bär det av till första Usm:et i Varberg. Jag vet inte riktigt vad jag har för mål men jag tar heat för heat. På lördagen ska jag fukusera på mig själv och in...

Av Elix Ruuth - 10 februari 2013 19:48

Hej idag har jag och pappa varit på bussjö det gick bra. ca -11g och molnit. vi kom dit vid 10 i 11 körde till 14 ungefär, kort inlägg jag vet, juste det blir ingen träning nästa helg för pappa åker till Dubai, med jobet. Det va allt. hejdå ...

Hej

Av Elix Ruuth - 9 februari 2013 16:46

Haj! Jag har varit dålig på uppdatera, men nu är jag tillbaka. I dag har vi varit på Bussjö och tränat (mx) det gick jätte bra det var lite kallt från början men det gick bra ändå. I morgon åker vi också och tränar (mx). Varför jag har varit så dålig...

Av Elix Ruuth - 1 januari 2013 21:11


GOTT NYTT ÅR!!!   :):):):):)  

Av Elix Ruuth - 30 december 2012 20:18

Hej I veckan har jag och pappa varit på MX Indoor. Det har varit super kul. Jag har lärt mig hoppa några nya hopp och lite sånt. Det var kul att för en gångs skull någon Umeå bo var där (Fam. Lindgren). Men det tråkiga var att varken Melvin  (crossma...

Presentation


Elix Ruuth nr 59.
Här bloggar jag om mitt stora intresse MOTOCROSS och om annat som händer i skolan och på fritiden.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards