elixruuth59

Alla inlägg under juli 2012

Av Elix Ruuth - 23 juli 2012 20:51

Grymt nöjd efter att ha kvalat in till finalerna och blivit total åtta:))) Klubb kompisen Axel Fro(o)m #111 kom total tia. 

  

Lillebrorsan Nils passade på att fylla 4 år på lördagen under tävlingshelgen. En glad kille med en sprillans ny foxhjälm! 

 

Had bra! //Elix #59


Av Elix Ruuth - 17 juli 2012 22:38

Hej  Jag är tillbaka efter Dalacrossen som gick i Lima, Idre och Älvdalen.

Banorna var kanon och det var hårt motstånd, både EM och SM förare.

I Lima låg jag länge trea och drog ifrån fyran men ett liten tipp gjorde att jag tappade till tia. Sen körde jag upp mig till sjua.

I Idre var jag typ sjua i starten och körde upp mig till fyra sen vurpade jag i en stenig uppförsbacke och tappade till tia. Sen tog jag i som tusan och slet mig upp till sexa, sen på sista varvet tog jag in på  en kille som heter Dennis Olsson. Tre kurvor innan mål körde jag om och gick i mål som femma.

Sista tävlingen i Älvdalen var på en sandbana och i kvalet kraschade jag när jag skulle ta mig upp till andra plats  och bröt.  

Det var roligt att få kappköra med några av de snabbaste och framförallt att lära känna dom!  


Här är bilder på farsan och Jacobs fantastiska insats efter första heatet i Lima. Ett gruskorn hade fastnad i flottörnålen och vi var tvungna att riva hojen så att vi kunde rengöra förgasaren... Annika klockade arbetet som tog 13 min - Vi  snackar teamwork :-)

r      


NI HAR VÄL INTE MISSAT REKLAMFILMEN FÖR USM DEN 21-22/7!!


Presentation


Elix Ruuth nr 59.
Här bloggar jag om mitt stora intresse MOTOCROSS och om annat som händer i skolan och på fritiden.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards