elixruuth59

Alla inlägg under augusti 2012

Av Elix Ruuth - 28 augusti 2012 13:40

Hej! Det känns väldigt tråkigt att det bara är två tävligar kvar den har säsongen :( (I alla fall för mig).

Jag kan ta och berätta vilka: nordcupen I Boden/nordcups finalen och SM I Borås. :))

Nu blir det att fokusera på att bli frisk från förkylningen, och satsa på en topp tio plasering i Borås.

I Boden SKA JAG VINNA!!


I vinter ska jag satsa fullt till säsongen 2013 åka skidor 2 dagar i veckan köra cross en dag i veckan kanske springa en gång i veckan också +Styrka förstås. Alltså en fullsatsning för 2013. 2013 ska jag ska satsa på en topp fem placering i SM i 65 klassen, och pappa har sagt att om jag kommer topp fem i första deltävlingen i SM 2013, då ska jag få åka något Europa Mästerskap (EM). :)



    

         

             

           

Minnen från säsongen 2012!

Hej då! ;) skriver mer efter nordcupen i Boden. :))


Av Elix Ruuth - 27 augusti 2012 12:16

Hej hej!

Skellefteå MS bjöd in till en enklare endagars tävling som gick av stapeln den 19 augusti. Klutmarksbanan är en hård jordbana och det gick rätt fort. De flesta pitekillar var där och flera andra så det var riktigt bra motstånd. Jag hade en riktigt bra tävlingsdag och vann båda heaten med ganska god marginal. Pappa missade prisudelningen, men det gjorde inte så mycket för de fanns inga pokaler eftersom klubben inte hunnit få hem dem. Förhoppningsvis kommer pokalen hem i brevlådan istället :-)


I helgen (25-26/8) var det dags för en nordcups tävling igen. Denna gång på Näverberget i Luleå. En bana som jag tycker inte så bra om. Vi som kör 65 får köra på lilla banan som är väldigt smal, inga roliga hopp och bara en massa saaaannnddd.Förra året presterade jag riktigt dåligt på den banan så jag var lite revanch sugen i år. Tyvärr var väl helgen inte så vidare lyckad. På lördagens kvalet vann jag med rätt många sekunder. I finalen sedan låg jag rätt bra i ledning, men på det sista varvet skulle jag varva en klubbkompis och då jag gick jag kull (banan är ju så himla smaaal). Skit oxå!! Tvåan, Carl E från Piteå, gick om och vann. Jag som har vunnit alla nordcupstävlingar hittills i år fick känna mig besegrad och riktigt besviken :-( . Söndag ny tävling nya förutsättningar. Tyvärr var väl förutsättningarna inte så goda... När jag kom in efter kvalet var jag blek och febrig och blev tvungen att titta på mina kompisar när de gick ut på finalen. Men vad gör man det är bara att försöka bli frisk så att jag är kry till USM/Svemocup i Borås!


Nu blire en till glass få se om febern släpper.


Herrå!

Av Elix Ruuth - 7 augusti 2012 23:26

I helgen har jag varit i Piteå och tävlat. Det var ett bra startfält med alla Piteå förare, Ma10as från Norge och min kompit Axel Froom. Det gick bra i kvalet på lördag och jag vann. I finalen var jag två efter Liam startfantomen Fareby men efter några kurvor var jag upp i ledning. Jag drog ifrån och vann finalen.

På söndag hade jag den hårdaste fighten någonsin med Ma10as. Till slut lyckades jag ta ledningen och vinna. I finalen var jag två i starten efter Ma10as men körde om på första varvet, sen tog jag i allt jag kunde och drog ifrån de andra och vann finalen. Kul att vinna alla heaten!

Efter finalen på söndag fick topp tre riva motorerna för att kolla så vi inte hade trimmat! Ingen hade gjort det, så nu är det väl slutsnackat i depån och trimning.



Presentation


Elix Ruuth nr 59.
Här bloggar jag om mitt stora intresse MOTOCROSS och om annat som händer i skolan och på fritiden.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards