elixruuth59

Alla inlägg under juni 2012

Av Elix Ruuth - 20 juni 2012 21:25

Här kommer lite bilder från nordcups tävligen i Piteå 16-17/6.

Det var verkligen en händelserik tävling med både sol, spöregn, lera, trasig rolloff, glädje och frustration. Heaten under tävingshelgen gick både bättre och sämre..., men slutresultatet blev trots allt total seger både på lördagen och söndagen  


 

Laddad inför träningsheatet på lördag morgon. Strålande sol och utvilad!

 

Första heatet på lördag vann min kompis Mats Berg från Alta i Norge. Snyggt och säkert kört från start till mål.


 

Vi slappar, snackar och laddar inför heat 2. Här är jag omringad av crosskillar från Piteå i "pitelägret".

 

Ett finger i luften = en första placering i heat 2 på lördagen. Fotografen tyckte att jag skulle använda pekfingret och inte långfingret   


 

Mats och jag, nöjda efter prisutdelningen på lördagen. 


 

Lördagen avslutades med att alla som ville fick köra ett race på gokart banan. Från vänster Kristoffer Persson (Kalix), jag och Mats Berg (Alta).

 

På söndagen blev det inte många foton tagna eftersom det var sådant dåligt väder och en hel del klädombyten och mekning mellan heaten. Här är jag och Mats efter söndagens prisutdelning. Här är också våra supportrar Emilie, Liv och Nils. Tack för att ni hejar på oss även när det är spöregn, lerigt och aldeles för mycket mygg.

Av Elix Ruuth - 10 juni 2012 22:36

Hej.

I kväll har jag och pappa varit och tränat sandkurvor. Jag ville prova med ett litet (vanligt) framdäck och känna hur det känns i sanden. Det kändes kanon med framdäcket och det var inga problem med att det skar genom vallarna. Hela hojen kändes lättare liksom. I morgon ska vi ta lite tider på Bussjö för att kolla om det går snabbare.

Kolla in filmen, speciellt tredje kurvan!!!


 

Av Elix Ruuth - 10 juni 2012 20:41

Hej! i lördags var vi i Piteå och tränade. På lördag morgon kollade vi på banan, den var lite blöt eftersom det hade regnat där hela veckan.Jag körde tre pass under dagen. Körningen kändes bra, bästa varvtid var 2:08 vilket var ok. Blev lite trött på sista passet. Hade några fina race under sista passet med en hemmaförare (Rickard Andersson)!  

Presentation


Elix Ruuth nr 59.
Här bloggar jag om mitt stora intresse MOTOCROSS och om annat som händer i skolan och på fritiden.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards